طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن روی ناخن طبیعی خودم، آموزش طراحی ناخن، (کاشت ناخن و آموزش)
طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن روی ناخن طبیعی خودم، آموزش طراحی ناخن، (کاشت ناخن و آموزش)

Tutorial No.47: DIY | Homemade Cuticle Oil


آموزش درست کردن روغن کوتیکول در خانه

تو این ویدیو قصد دارم به شما آموزش بدم که چطور می تونید به آسونی تو خونه روغن کوتیکول مخصوص به خودتون رو درست کرده و از اون برای زیباتر شدن ناخن و پوست اطراف ناخن استفاده کنید.



برای درست کردن این روغن کوتیکول خونگی من از سه تا از روغن هایی که تو خونه داشتم استفاده کردم، روغن زیتون، روغن بدن آلوئه ورا و روغن کرچک (شما می تونید از هر روغن طبیعی که تو خونه دارید استفاده کنید). خودتون در جریان خواص این روغن ها هستین، روغن زیتون تاثیر زیادی در رشد و سلامت ناخن ها داره، برای ناخن های شکننده و نرم مفیده و همچنین به حفظ رطوبت ناخن و کوتیکول کمک می کنه. روغن آلوئه ورا هم برای پوست خشک مناسبه و پوست رو نرم و براق می کنه، سلول های مرده پوست رو از بین می بره تا سلول های جوون جاگیزین سلول های مرده شن و پوست تازه و درخشان می شه، جذب رطوبت پوست رو افزایش می ده و اون رو انعطاف پذیر و مرطوب می کنه و همچنین به دلیل داشتن کلاژن و ویتامین E نرمی پوست رو افزایش می ده و سبب حفظ رطوبت در پوست می شه. روغن کرچک هم غنی از اسید رسینولئیکه که دارای اثرات درمانی قدرتمندیه، به دلیل وزن مولکولی کمی که داره به آسونی جذب پوست می‌ شه و اون رو تغذیه کرده و مرطوب نگه می داره. به طور معمول برای تغذیه و رطوبت رسانی به پوست استفاده می شه، خواص آنتی باکتریال داره و همچنین سبب افزایش گردش خون می شه.

تا جایی که من می دونم و تجربه کردم ماساژ دادن ناخن و کوتیکول با روغن چون باعث افزایش گردش خون می شه کمک می کنه به تقویت و رشد ناخن.

درست کردن این روغن به هیچ عنوان سخت نیست :) و به نظرم اصلا نیازی به آموزش نداره ولی صرفا جهت ارائه یه راهکار ساده خونگی برای تقویت و رشد ناخن و همچنین داشتن دست هایی زیبا، تصمیم گرفتم این ویدیو رو تهیه کنم، امیدوارم دوست داشته باشین :)



ضمنا برای این کار من از بطری خالی عطر استفاده کردم، اگه ندارید می تونید از یه بطری کوچیک تمیز استفاده کنید. در هر صورت قبلش با الکل کاملا تمیزش کنید، الکل که پرید و بطری خشک شد، روغن ها رو به نسبت مساوی بریزین داخلش و خوب تکون بدین که با هم مخلوط شه، روغن کوتیکول شما آماده س! :) روی دو سه بار از این روغن یا روغن های کوتیکول آماده استفاده کنید و ناخن و اطرافش رو ماساژ بدید


Tutorial: How to make your own cuticle oil at home



Song By Above and Beyond - Love Is Not Enough

منابع: 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5

نظرات 1 + ارسال نظر
Zeynab یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:37 ب.ظ

مرسی.منم تو روغن بادوم تجربه دارم ناخنارو حسابی سفت و تقویت وشفاف میکنه

خواهش می کنم:)
آره، روغن های طبیعی کلا اگه سودی نداشته باشن حداقل می دونیم ضرر ندارن :)))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد