طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن روی ناخن طبیعی خودم، آموزش طراحی ناخن، (کاشت ناخن و آموزش)
طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن متین - Nails By Matin

طراحی ناخن روی ناخن طبیعی خودم، آموزش طراحی ناخن، (کاشت ناخن و آموزش)

Nail Care No.13: DIY | Nail Care Routine At Home, Tips And Tricks


آموزش مراقبت از ناخن طبیعی (مانیکور) در خانه، نکات و ترفندها

سلام، پست امروز در مورد مانیکور کردن تو خونه س... بعله... بالاخره موفق شدم از مراقبت از ناخن خودم فیلم بگیرم و از اون  مهم تر این که موفق شدم ویدیو رو ادیت کنم! و از اون مهم تر تر این که موفق شدم توضیحات ویدیو رو تو وبلاگم بنویسم! بهم تبریک بگید دوستان! =))

خب می ریم سراغ ویدیو، چیزهایی که من تو این ویدیو استفاده کردم به ترتیب اینا هستن: پد و لاک پاک کن، آب ولرم، نرم کننده مو، روغن بچه، کوتیکل ریموور، پوشر (عقب زن!) چوبی، نیپر (گوشت گیر! :/)، سوهان کریستالی، کرم کوتیکل، پوشر سیلیکونی، پد الکلی، شیلد ناخن، روغن کوتیکل

حالا کارهایی که تو ویدیو انجام دادم رو توضیح می دم و بعدش چند تا نکته

اول از همه چون رو ناخنم لاک دارم، با پد و لاک پاک کن پاکش می کنم (مرحله اول)، بعد تو یه ظرف کمی آب ولرم می ریزم و بهش یه مقدار نرم کننده مو و روغن بچه اضافه می کنم و هم می زنم تا مخلوط شه، بعد دستم رو حدود ۵-۶ دقیقه تو محلول می ذارم، بعد درش میارم و خشکش  می کنم (مرحله دوم)، حالا کمی کوتیکل ریموور می زنم دور ناخنم و اجازه می دم حدودا ۵ دقیقه بمونه رو ناخن (مرحله سوم)، بعدش با پوشر چوبی، کوتیکل یعنی همون پوست های مرده سطح ناخن رو خیلی آروم به حالت خراشیدن، جدا می کنم، چون دونه های اسکراب هم داره توی کوتیکل ریموور یه کوچولو ماساژ می دم و بعد اضافه ش رو با پد پاک می کنم، البته معمولا دستمو می شورم تو این مرحله (مرحله چهارم)، بعد با نیپر ریشه ناخن رو جدا می کنم (مرحله پنجم)، بعدش با سوهان شیپ ناخن رو اصلاح می کنم (مرحله ششم)، حالا وقت رطوبت رسانی به پوست دور ناخنه، کمی کرم کوتیکل می زنم دور ناخنم و شروع می کنم به ماساژ دادن تا وقتی که کاملا جذب پوستم بشه (مرحله هفتم)، با استفاده از پوشر سیلیکونی پوست دور ناخنم رو با احتیاط به عقب فشار می دم (مرحله هشتم)، بعدش چون قراره شیلد ناخن بزنم باید چربی اضافه سطح ناخن رو پاک کنم که این کار رو با استفاده از پد الکلی انجام می دم (مرحله نهم)، یه لایه شیلد ناخن می زنم رو ناخنم و اجازه می دم خشک شه (مرحله دهم)، بعد کمی روغن کوتیکل می زنم دور ناخنم (می تونید حتی زیر ناخن هم بزنید) و چند دقیقه ماساژ می دم (مرحله یازدهم)، بعدش هم کرم دست و ناخن می زنم (من موقع فیلم گرفتن این مرحله رو یادم رفت :دی) (مرحله دوازدهم) و تمام!... حالا می تونید از زیبایی دست ها تون لذت ببرید! :)


(DIY) my nail care routine


اول از همه باید بگم که من تو سالن کار نمی کنم و این کارها رو خودم تو خونه انجام می دم، پس هر کس دیگه ای هم می تونه انجام بده... این از این!

حالا چند تا نکته!

نکته اول: شخصا مرحله دوم (کاری که مانیکوریست ها با عنوان مانیکور خیس یا تر انجام می دن) رو معمولا انجام نمی دم، در واقع می شه مراحل بعد از مرحله دوم رو بعد از حمام انجام داد.

نکته دوم: من خودم معمولا در صورت انجام مرحله دوم نرم کننده مو و روغن بچه رو به آب اضافه می کنم، دلیل استفاده هم نرم و لطیف و آماده کردن پوست دور ناخن و ناخن برای مانیکور کردنه (نمی دونم بقیه چی کار می کنن).

نکته سوم: از وقتی ژل ریموور کوتیکل اومده خیلی از مانیکوریست ها یا ناخن کار ها این مرحله رو با عنوان مانیکور خشک انجام می دن، که این ژل رو هم فروشگاه های مربوط به لوازم ناخن دارن. کسایی که این ژل رو ندارن یا هنوز تهیه نکردن یا نمی تونن پیدا کنن، می تونن مرحله سوم رو انجام ندن، هیچ مشکلی پیش نمیاد.

نکته چهارم: در مورد استفاده از پوشر، پوشرهای مختلف از جنس های مختلف مثل چوب، فلز و سیلیکون وجود داره، در مرحله چهارم می تونید از چوبی و فلزیش استفاده کنید ولی اگه از فلزی استفاده می کنید باید خیلی با دقت این کار رو انجام بدین چون فشار بیش از اندازه ممکنه به ناخن هاتون آسیب بزنه و وقتی ناخن تون رشد کرد از همون جا ترک برداره و بشکنه.

نکته پنجم: در مرحله پنجم می تونید به جای نیپر از ناخن گیر سرکج استفاده کنید، اگه ندارید ناخن گیر معمولی هم می شه ولی یه کم سخت تره ممکنه ریشه رو از ته جدا نکنه و بعد به لباس تون گیر کنه (متنفرم! :/) سعی کنید نیپر رو ثابت نگه دارید و وقتی فشار می دین پوست اضافه رو ببره نه این که بکشید که پاره ش کنه، چون اولا این کار باعث بیشتر شدنش می شه، دوما ممکنه به گوشت برسه و خونریزی کنه و دردناک بشه و احیانا مشکلاتی براتون به وجود بیاره. موضوع بعدی اینه که قسمتی که ناخن رو به گوشت وصل می کنه رو هیچ وقت با نیپر جدا نکنید چون مثل یه زیپ عمل می کنه و وقتی شما می بریدش عملا زیپ رو باز می کنید و لایه های خیلی نازک پوست تون از هم جدا می شه و از فرداش می بینید که پوست دور ناخن تون هی پوسته می ده و زشت تر شده!  (کاری که خودم قبلا انجام می دادم) پس تو این مرحله فقط ریشه بیرون زده ناخن و احیانا ناخن های ریزی که بعد از رشد از گوشه های ناخن جدا شده رو می برید، همین.

نکته ششم: در مورد مرحله ششم... اگه قراره ناخن ها تون رو کوتاه کنید یا تغییر شیپ بدید تو این مرحله انجام بدین، من معمولا فقط کمی شکل ظاهری ناخنم که موقع رشد کردن یا برخورد با سطوح مختلف تغییر کرده رو اصلاح می کنم، پس یه سوهان خیلی نرم کافیه، سوهان کریستالی (Glass File) این ویژگی رو داره، استفاده از سوهان های فلزی یا کاغذی (با درجه سختی کم) هم مشکلی به وجود نمیاره، فقط سعی کنید از قسمت نرم ترش استفاده کنید و خیلی ملایم بکشید رو ناخن تون که یهو از دست تون در نره ناخن تون خیلی کوتاه شه، یادتون نره که اگه ناخن های شکننده ای دارید سوهان رو از یک طرف رو ناخن بکشید که بافت شبکه ای ناخن آسیب نبینه، در مورد نحوه تغییر شیپ و سوهان کشیدن ناخن دو تا ویدیو دارم که اینجا و اینجا می تونید ببینید.

نکته هفتم: کار مانیکور رو بعد از انجام مرحله هفتم یعنی استفاده از کرم کوتیکل می تونید تمام کنید و حتی به جاش می تونید از روغن کوتیکل استفاده کنید یا این که می تونید از این مرحله رد شید و مرحله هشتم رو انجام بدین.

نکته هشتم: در مرحله هشتم خیلی با دقت و احتیاط گوشت دور ناخن رو به سمت عقب فشار بدین مخصوصا اگه از پوشر چوبی یا فلزی استفاده می کنید، چون فشار بیش از حد و تکرارش در دراز مدت ممکنه باعث جدا شدن گوشت از ناخن و بروز بیماری های ناخن بشه.

نکته نهم: به طور طبیعی و در حالت عادی بر اثر تماس دست خودمون روی ناخن و خیلی چیزهای دیگه ناخن چرب می شه چه برسه به این که از کرم و روغن استفاده کنیم، استفاده از پد الکلی برای از بین بردن چربی های اضافی سطح ناخنه، که (اون چربی ها) باعث می شه موندگاری لاک یا بیس کت کم شه، البته این چربی وقتی لاکی روی ناخن تون نیست کمک به انعطاف پذیری ناخن می کنه و وجودش لازمه.

نکته دهم: من از شیلد ناخن استفاده کردم که گاهی اوقات به عنوان بیس کت زیر لاکم می زنم، دقت کنید این بیس کت هایی که با عنوان تقویت کننده و استحکام بخش و این چیزها وجود دارن حالت درمانی ندارن و یه راه حل موقته، تازه کسی که به طور طبیعی ناخن های کلفت و محکمی داره ممکنه این استحکام بخش ها باعث بشه ناخنش بیشتر در معرض شکستن قرار بگیره، منظورم از شکننده شدن ضعیف شدن نیست یه جورایی خشک می کنه ناخن رو، نمی دونم متوجه منظورم می شید یا نه. در هر صورت تو این مرحله از هر تقویت کننده، استحکام بخش یا بیس کت ی که مورد علاقه تونه می تونید استفاده کنید.

نکته یازدهم: این که روغن کوتیکل نباید صرفا چیزی باشه که شما با این عنوان از فروشگاه ها می خرید، می تونید از روغن های مغذی که برای ناخن مناسبه هم استفاده کنید، یه ویدیو دارم در این رابطه که می تونید اینجا ببینید.

نکته دوازدهم: ماساژ دادن همون طور که بارها و بارها گفتم خیلی مهمه، حتما چند دقیقه این وقت رو برای ناخن ها تون بگذارید، حتما نباید بشینید پشت میز آرایش و در یک زمان و مکان معین این کار رو انجام بدید، می تونید این کار رو موقع تماشای تلویزیون یا موقعی که دارید تلفنی صحبت می کنید یا هر موقع دیگه ای که این کار ممکنه انجام بدین، اگه سخت تونه از جاتون پا شید مثلا برید تو اتاق روغن یا کرم کوتیکل رو بردارید و این حرفا! می تونید بطریش رو بگذارید روی میز کنار مبل یا حتی تو کیف همراه تون، و این که حتما نباید کرم یا روغن مخصوص باشه می تونید اگه بیرون هستید و همراه تون ندارید از کرم لب تون برای این کار استفاده کنید، یا همین کرم های مرطوب کننده دست و ناخن، به همین راحتی... ماساژ مهمه! من گاهی اوقات همین طوری انگشتام رو به حالت ماساژ روی ناخن و پوست دورش می کشم! :)

نکته سیزدهم: اگه ناخن هاتون به سرعتی که ناخن یه نفر دیگه رشد می کنه، رشد نمی کنه؛ اول از همه دنبال دلیلش در بدن خودتون باشید، ممکنه چیزی در بدن تون کم یا زیاد باشه، یا خدای نکرده بیماری داشته باشید، اگه این نبود ممکنه کلا سیستم بدن تون متفاوت باشه دلیلی نداره همه ناخن هاشون با یه سرعت رشد کنه، اگه ناخن های ضعیفی دارید دنبال راهکار ظاهری و موقتی نباشید، به جای این که دنبال این باشید که کدوم استحکام بخش رو بزنید که ناخن تون سفت و محکم شه، دنبال مواد مغذی باشید که تغذیه کنه پوست و ناخن تون رو یا بدن تون رو تقویت کنید که بتونه ناخن های محکم تری پرورش بده، به بدن و ناخن هاتون فرصت بدین برای این کار، لازم نیست همون دفعه اول ناخن هاتون بلند بلند بلند بشه، مطمئنا ناخن های کوتاه ولی محکم و مرتب از ناخن های بلند ولی ضعیف و نامرتب زیباترن، سعی کنید ناخن ها تون پایه رشد قوی تری داشته باشه، مراقبت از ناخن هاتون رو مرتبا انجام بدین تا به نتیجه مطلوب برسین.

نکته چهاردهم: از ناخن هاتون به عنوان ابزار استفاده نکنید، اینو یاد بگیرید! این صد بار!! :))) خراش دادن و کندن برچسب با ناخن ممکنه باعث لایه لایه شدنش بشه، ناخن تون پیچ گوشتی که نیست که... پیچ باهاش باز و بسته می کنید!! اگه می خواید دکمه آسانسور یا مثل اون رو فشار بدید انگشت تون رو خم کنید و دکمه رو فشار بدید، یاد بگیرید که خیلی وقت ها می شه جای سر انگشت ها و ناخن از بدنه انگشت و دست استفاده کرد و البته ابزار مناسب!! موقع استفاده طولانی از آب، حتما رو ناخن تون لاک یا محافظ داشته باشید، چون ناخن با جذب رطوبت نرم می شه و انحنای طبیعی ش رو از دست می ده و امکان پاره شدنش وجود داره! بله پاره می شه، چون انقد نرم می شه که نمی شه از کلمه شکستن تو این مورد استفاده کرد! جایی شنیدم که جای این که به فکر این باشید کاری کنید که ناخن هاتون رشد کنه، به این فکر باشید چی کار کنید که نشکنه! کاری که من معمولا انجام می دم :دی... اینو هم می دونم که مسلما نمی تونیم برای همیشه از شکستن ناخن هامون جلوگیری کنیم، گاهی اوقات پیش میاد، این طبیعیه، حتی اگه ناخن هامون هزار سال هم نمی شکنه لازمه که گاااااهی اوقات خودمون کوتاه شون کنیم.

نکته آخر: این که این پست خیلی مفصل شد :) ولی امیدوارم کمک تون کنه برای داشتن ناخن های زیبا، به هر صورت اگه می خواید در هر زمینه ای به نتیجه ای برسید زمان بگذارید براش و فرصت بدین تا به موقع ش نتیجه عالی بگیرید.

نکته آخر تر! البته اگه تا این جا مطلب رو خوندید! این که لطفا... لطفا... لطفا.. کارهای من رو، عکس ها و ویدیو هام رو فقط، فقط و فقط از کانال های ارتباطی خودم پیگیری کنید و اگه جایی برخورد کردین ممنون می شم تذکر بدین، امکانش هست که بلاک تون کنن ولی شاید این جوری چند نفر دیگه هم متوجه بشن... دزدی بیداد می کنه!! :(( :))